mysboll.blogg.se

Textblogg

Öde ö

Kategori: Text

Jag har en tendens att röra till det
Jag har en tendens att skapa drama
Ifrån ingenting
När det är absolut ingeting som jag vill
Utan handlingens substans leker med mig
Så som livet gör ibland
Skapar drama för att lösa dom
Och sedan lära eller lära ut lärdom
Av idioti
Som kommer efter
Men tyvärr så är jag född
Man födds med olika förmågor och förnerdrings förmågor
Vissa mer och vissa mindre
Det är väl alla förmågor som bildar en
Och det är väl det ödet man ska acceptera
För annars kan det hända att du hittar dig själv på en alldeles egen öde ö
Fylld med massa öran runt omkring dig som sakta sjunker ner en efter en
Med eller utan hjärteslag
Så närmsta fastland skulle jag sikta på om jag var du
Och när fötterna har landat
Du känner marken och sanden mellan tårna
Då min fina underbara vän
Då kan du vända dig om
Och vara stolt
För du gjorde precis din ö 
Öde

Kommentera inlägget här: